loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 2088 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (2)

تحویل 85 هزار واحد مسکن مهر پردیس تا دو سال و نیم آینده/ افزایش حداقلی بهای مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور از تحویل 85 هزار واحد مسکن مهر پردیس تا دو سال و نیم آینده و همچنین افزایش حداقلی بهای مسکن مهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن نریمان ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای مسکن مهر شهر جدید پردیس که با حضور هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس و جمعی دیگر از مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی انجام شد، اظهار داشت: قصد ما اسکان متقاضیان طرحهای مسکن در محیطی آرام و برخوردار از شرایط مناسب است.
وی ادامه داد: نمی توان مردم را در سازه هایی که صرفاً به لحاظ ساختمانی تکمیل شده اند اسکان داد، بلکه باید در فرصتی کوتاه حداقل امکانات رفاهی فراهم آید.

تحویل 85 هزار واحد مسکن مهر پردیس تا دو سال و نیم آینده
وی ادامه داد: آمار مسکن مهر کشور نزدیک به دو میلیون واحد برآورد می شود، اما آن تعداد مسکن مهر که در شهرهای جدید وجود دارد تقریباً 400 هزار واحد است، از میان این 400 هزار واحد نیز 240 واحد در چهار شهر جدید و اقماری تهران شامل اندیشه، پردیس، هشتگرد و پرند توزیع شده است.
نریمان با اشاره به شرایط شهر جدید پردیس خاطرنشان کرد: شهر جدید پردیس در 17 کیلومتری پایتخت محل اجرای 80 هزار مسکن است، با پایان عملیات اجرایی و واگذاری واحدهای این شهر جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر به پردیس افزوده می شود.
این مسئول اضافه کرد: طبق برنامه های از پیش اعلام شده اگر مشکل خاصی بروز نکرده و تسهیلات بانکی بموقع پراخت شود تا دو سال و نیم آینده 85 هزار طرح یاد شده در پردیس آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود.
افزایش حداقلی بهای مسکن مهر
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور از افزایش حداقلی بهای مسکن مهر خبر داد و افزود: آخرین افزایش قیمت در اواخر دولت گذشته اعمال شد و در این دولت افزایش بهایی در مسکن مهر ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: در این بین، قرارداد و تفاهمنامه های میان متقاضیان و مجریان طرح مدنظر است، اما اگر اختلافی بروز کند گروه هایی برای رفع اختلافات وارد عمل می شوند؛ فعلاً ملاک همان قراردادهاست و افزایش قیمتی نداریم.
این مسئول اضافه کرد: البته اگر احساس شود که افراد در این زمینه دچار خسران احتمالی شده اند امتیازهایی به آنها واگذار می شود؛ بندی تحت عنوان علی الحساب در این قراردادها گنجاده شده بود که بر اساس آن تلاش خواهد شد افزایش قیمت در حداقل ممکن اعمال شود.
نگرانی از امور زیربنایی؛ بروز وقفه در برخی طرح ها
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور با ابراز نگرانی از امور زیربنایی طرحهای مسکن مهر اظهار داشت: در حال حاضر نگرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی از مسائل مربوط به امور زیربنایی شامل راه های ارتباطی، شبکه های ریلی، شبکه های گازرسانی، برق، آب، تلفن و ... است.
وی ادامه داد: برنامه های متعددی برای رفع نگرانی در زمینه های مذکور وجود دارد تا همزمان با بارگذاری جمعیتی در پردیس امور زیربنایی نیز صورت اجرایی به خود گیرد.
این مسئول از بروز وقفه در اجرای برخی طرحهای مسکن مهر خبر داد و افزود: همه تلاش مجموعه هایی مانند شرکت مادر تخصصی که به تازگی با تغییراتی همراه شده، جلوگیری از بروز وقفه در خدمات دهی به مردم است.
نریمان تصریح کرد: اما در حال حاضر برخی پروژه های مسکن مهر با وقفه مواجه شده اند، ولی مسائل مربوط به طرحهایی از این دست بررسی و موانع پیش رو برداشته می شود تا شاهد فعالیت دوباره امور عمرانی آنها باشیم.
پایبندی دولت جدید به همه تعهدات مسکن مهر دولت پیشین
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به همه تعهدات مسکن مهر دولت دهم نسبت به مردم پایبند است، افزود: طرح مسکن مهر طبق دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رویه خدماتی دولت تدبیر و امید در آن بخش از تعهدات دولت دهم و مطالبات مردمی انجام می شود.
وی ادامه داد: البته از آنجایی که ظرفیت تسهیلات در قالب طرح مسکن مهر تکمیل شده اقدامی در آن قالب صورت نمی گیرد، اما با وجود تحمیل شتابزده بارگذاری جمعیت به شهرهای جدیدی مانند پردیس، طرحهای پیش روی انجام می شوند.
لزوم اسکان دهکهای یک تا 10 در طرحهای مسکن مهر
این مسئول با بیان اینکه، اسکان در طرحهای مسکن مهر مختص دهک خاصی نیست، افزود: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای تحت مدیریت این وزارتخانه ایجاد فضایی سالم با روابط اقتصادی مناسب و هویتی سالم در شهرهای جدید است.
نریمان تصریح کرد: باید تلاش شود که واحدهای مسکن مهر به محل استقرار اقشاری در دهکهای خاص نینجامد، بلکه باید از اقشار مختلف جامعه از دهک یک تا 10 در این خانه ها ساکن شوند.
تحمیل بارگذاری شتابزده جمعیت به شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور با اشاره ای دوباره به تحمیل بارگذاری شتابزده جمعیت به شهرهای جدید خاطرنشان کرد: مدیران شهرهای جدید علاوه بر پیگیری اجرای طرحهای مسکن مهر، متولی اجرای طیف دیگری از مسئولیتها نیز محسوب می شوند.
وی ادامه داد: در این بین، مسائل فرهنگی و اجتماعی با در اختیار گرفتن کارشناسان زبده این حوزه و با هدف جلوگیری از بروز آسیبهای اجتماعی شدید احتمالی به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
این مسئول اضافه کرد: بی توجهی به چنین مقوله هایی بی شک تهدید را متوجه اقشار ساکن در طرحهای مسکن مهر می کند، اما می توان در سایه مدیریتی صحیح تهدید احتمالی مذکور را به فرصتی مغتنم برای توسعه آن مناطق بدل ساخت.
نریمان افزود: خوشبختانه طرحهای مطالعاتی امور زیرساختی در شهر جدید پردیس انجام شده و اجرای آن با نظارت متولیان امر و همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی تحقق می یابد.
ثبت نامی در مسکن مهر نداریم؛ تولید مسکن در شیوه نامه های جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور با بیان اینکه ثبت نامی در مسکن مهر نداریم، از تداوم تولید مسکن در شیوه نامه های جدید خبر داد و گفت: مدیریت جدید شهرهای جدید کشور تنها از 10 روز گذشته کار اجرایی خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعهدات بالایی از دولت گذشته پیش روی دولت جدید قرار دارد که تلاشها بر تحقق آنها معطوف شده اما با بررسیهای دقیق جلوی تضییع حقوق را خواهیم گرفت.
این مسئول ادامه داد: نباید فراموش کرد که منظور از قطع ثبت نام در طرح مسکن مهر به معنای قطع تولید خانه برای مردم نیست، بلکه این مهم با شیوه نامه های جدید تداوم دارد.
لزوم توازن در همه ابعاد عمرانی/اعمال اقداماتی فراتر از حد در گذشته
نریمان با تأکید بر لزوم توازن در همه ابعاد عمرانی، متذکر شد: همه ما باید به یک توازن قابل قبول در ابعاد مختلف اجرایی کشور اعتقاد داشته باشیم، نمی توان برای یک چرخ خودروی توسعه کشور از لاستیک ژیان و برای چرخ دیگر از لاستیک لودر استفاده کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور تصریح کرد: توسعه باید بر مدار روندی متوازن استوار و در برگیرنده همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... باشد، نباید بدلیل آنکه در بخش مسکن مهر فعالیت می کنیم مطالبات بیش از تقاضا داشت.
وی بیان داشت: متأسفانه طی سالیان گذشته در زمینه مسکن اقداماتی فراتر از حد صورت گرفت که حال اگر تدابیر بازدارنده مقابل آنها اتخاذ نشود به طور قطع با آسیب مواجه می شویم.
این مسئول پیشرفت فیزیکی در طرح مسکن مهر پردیس را قابل قبول خواند و افزود: هر کس تا حدی با مقوله هایی مانند زمان و روند اجرای طرحهای عمرانی آشناست می تواند تصدیق کند که پیشرفت فیزیکی طرحهای مسکن مهر پردیس قابل قبول است، البته تلاش خواهد شد تا برخی عقب ماندگی در این زمینه با بررسی جوانب امر جبران شود.
کاهش اختلافات شهرداری و شرکتهای عمران شهرهای جدید
نریمان از کاهش سطح اختلافات شهرداری ها و شرکتهای عمران شهرهای جدید سخن به میان آورد و افزود: مجموعه شرکتهای عمران شهرهای جدید خود را یاور شهرداری ها می دانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شهرهای جدید کشور ادامه داد: هرچند با واگذاری بخشی از فازهای شهرهای جدید به مدیریت شهری و شوراهای اسلامی تولیت امور از مسئولیت شرکتهای عمرای خارج شده، اما مدیران عامل شهرهای جدید هرگز شهرداری ها را در خدمات رسانی به مردم تنها نخواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه اختلافات احتمالی میان شهرداری ها و شرکتهای عمران شهرهای جدید در این دوره به حداقل خود می رسد، افزود: شرکتهای عمران در نهایت باید شهرهای جدید را ترک کنند، اما عناصر پایا و ماندگار در شهر، شهرداری ها هستند.
منبع : خبرگزاری مهر
تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۷/۱۱

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نوشین اسماعیلی در تاریخ 1393/11/10 و 17:04 دقیقه ارسال شده است

در جریان کلاهبرداری تعاونی 9 تهران- با مدیریت آقای زمانی و بازاریابا نش برای جذب اعًضا قربانی قرار گرفتیم -.مجموعا 100 خانواده بد سرانجام.طی اعتراض و شکایت (در دوره دوم انتخابات احمدی نژاد)در پاسگاه رودهن< بازداشت و متعهد به سکوت شدیم.وعده رسیدگی از فرشچیان دریافت کردیم اما تا کنون به تعهدات خود پایبندی را نیاموخته اید. زمانی کلاهبردار < دستگیر شد

این نظر توسط minoo در تاریخ 1392/07/13 و 14:19 دقیقه ارسال شده است

کل واحدای مسکن مهرروتا2.5سال دیگه تحویل میدن نه پردیسو.پردیس همون 18 ماهه تحویل داده میشه.حداقل فاز11اینطورهشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 336
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 875
  • باردید دیروز : 417
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 4,047
  • بازدید ماه : 4,047
  • بازدید سال : 159,963
  • بازدید کلی : 5,237,638