loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1562 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)
در هفته اول دی ماه 1392 اخبار متعددی مرتبط با شهر پردیس منتشر شد که شاید مهمترین خبر هفته را بتوان تکاپوی انبوه سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر عنوان نمود.

مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
مهمترین اخبار در سطح وزارت راه و شهرسازی، تکاپوی انبوه سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر با نامه نگاری به این وزارتخانه، ادامه بررسی های کارشناسانه جهت آزادسازی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر و افزوده شدن امتیازها به دامنه این واحدها جهت خرید و فروش و جلسه بررسی مسائل مسکن مهر با حضور جهانگیری، آخوندی، سیف و طبیب نیا جهت تأمین اعتبار برای تکمیل مسکن مهر بود.

تکاپوی انبوه سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر/ پردیس در صدر درخواست ها برای افزایش قیمت
با انتشار نامه ای از انبوه سازان در رسانه ها به وزیر راه و شهرسازی در درخواست افزایش قیمت مسکن مهر، سیل رسانه ای انبوه سازان در این زمینه آغاز شد بگونه ایکه اکثر خبرگزاری ها در هفته گذشته این موضوع را پوشش دادند. در این میان به نظر می رسد در صدر درخواست انبوه سازان، افزایش قیمت ساخت در پردیس قرار دارد.

یکی از مواردی که در دولت نهم و دهم، نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی در مقابل زیاده خواهی های انبوه سازان مقاومت کرد همانا افزایش قیمت ساخت مسکن مهر بود. اما حال با تغییر دولت به تازگی انبوه سازان، ساز خود را بر افزایش قیمت ساخت مسکن مهر کوک کرده اند تا با این نیت که واحدهای مسکونی را به موقع تحویل دهند یک بار دیگر از متقاضیان مسکن مهر اضافه دریافت را تجربه کنند.

فارس در این زمینه در گفت و گو با ایرج رهبر، رئیس کانون انبوه سازان نوشت: پیشنهاد افزایش قیمت ساخت مسکن مهر را به وزارت راه شهرسازی ارائه کرده ایم بگونه ایکه پروژه‌هایی که پیشرفت کمتری دارند افزایش بیشتر و پروژه‌هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت دارند کمتر شامل افزایش قیمت ‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ساخت مسکن مهر هر متر 330 هزار تومان است تاکید کرد:در این پیشنهاد که بصورت جدول ارائه شده است ضرایبی دیده شده است که بر اساس آن طبق پیشرفت فیزیکی هر پروژه ای این افزایش قیمت ساخت متفاوت خواهد بود.

رهبر ادامه داد: به عنوان مثال برخی از پروژه های مسکن مهر پردیس که به تازگی شروع شده و حدود 10 درصد پیشرفت داشته بیشتر رشد قیمت خواهد داشت و برخی از پروژه ها که 70 درصد رشد داشته اند، کمتر افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد.

تسنیم هم در گفت و گو با رهبر نوشت: تورم بالای 40درصد، گرانی 130درصدی فولاد، رشد هرسه ماهه قیمت شن و ماسه و موارد دیگر را دلایل پیشنهاد افزایش 2باره قیمت‌های مسکن مهر به دولت دانست و گفت: آنالیز قیمت‌ها در دوران وزارت نیکزاد غلط بود. این اتفاقات تورمی اگر چه در زمان آن دولت روی داد اما حالا این دولت آمده تشخیص داده که رشد تورمی در زمان دولت دهم به کشور تحمیل شد و با تورم 44 و 45 درصدی اقتصاد باید تصمیمی برای این منظور گرفته شود.

وی در توضیح دور قبل افزایش قیمت مسکن مهر در سال گذشته گفت: از ابتدای سال 91 قراردادی برای اردیبهشت و خردادماه بسته شد که فولاد 1000 تومان بود اما در شهریور فولاد 2300 تومان شد. در آن زمان وزارتخانه با قیمت 2300 تومان با کارخانه‌ها قرارداد بستند و پول دادند که انبوه‌سازان فولاد بخرند. اما آذرماه وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن مهر را 5 تا 40 هزار تومان افزایش داد که به مسئولان این وزارتخانه گفتیم هر مترمربع اسکلت بتونی که اجرا می‌شود حدود 45 کیلوگرم میلگرد نیاز دارد و 45 تا 1300 تومان به آن اضافه شده است. اگر حساب کنیم حداقل هر مترمربع 50 هزار تومان قیمت میلگرد اضافه شده است، حالا چرا در آذرماه 40 هزار تومان به قیمت‌ها اضافه شد؟

رهبر البته گفت که به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم که به متقاضیان اجحاف نشود و عمده افزایش قیمت از طریق مشارکت در ساخت واحدهای تجاری و خدماتی جبران گردد. پیشنهادی که البته جدید نیست اما امید داریم این اتفاق بیافتد.

مهمترین واکنش به این خبرها را قادرمرزی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نشان داد و با غیرمنطقی دانستن این درخواست انبوه سازان گفت: در شرایط فعلی انبوه سازان مسکن، یکی از مقصران اصلی نیمه تمام مانده پروژه‌های مسکن مهر هستند، از این رو نمی‌توانند کم کاری خود را با افزایش قیمت جبران کنند.

از سوی دیگر مهندس پژمان هم در هفته گذشته اعلام نمود که به‌طور متوسط برای هر واحد مسکونی بین 3 تا 4 میلیون تومان آماده سازی زمین با تامین زیرساخت ها هزینه دارد که البته با شرایط خاص زمین و سایت‌های مختلف این هزینه‌ها می تواند متفاوت باشد.

پژمان تصریح کرد: در حال گفتگو هستیم که اگر این تغییرات صورت گیرد رقم نهایی افزایش قیمت ها را اعلام کنیم اما به طور حتم خدمات روبنایی هم باید در سایت ها ساخته شود که نیاز به تامین اعتبار بیشتری داریم.

ادامه بررسی ها در آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر/ نوبت به بررسی خرید و فروش امتیازها رسیده است
اگرچه مطابق خبرهای منتشره در هفته گذشته عملا خریدوفروش اعیان مسکن مهر تاکنون طبق قانون مصوب سال 87 مجلس ممنوع نبوده اما کارشناسان این اعلام را موجب تسریع ساخت‌وسازها و شفاف‌ شدن معاملات مسکن مهر اعلام نمودند.

با توجه به مذاکرات کارشناسی صورت گرفته در رابطه با آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر، خبرها حاکی از نظر مثبت اعضای شورای مسکن بر روی آزادسازی خرید وفروش هم بر روی واحدهای مسکونی تکمیل شده و هم نیمه تمام می باشد . اگر چه در این گزارش نهایی تاکید شده که فقط خرید و فروش اعیان واحدهای مسکونی مهر آزاد خواهد شد اما به نظر می رسد این محدودیت نیز نهایتا با واگذاری زمین به مردم مرتفع خواهد گردید.

بر این اساس پیشنهادها برای گشایش قفل‌های کهنه مسکن‌مهر در سه گام‌اجرایی با رعایت ترتیب زمانی، در نظر گرفته شده؛ طوری‌که در گام اول برای رفع آسیب‌ های اجتماعی، قرار است خریدوفروش این واحدها تحت شرایطی آزاد شود. در گام دوم، امکان واگذاری امتیاز واحدهای مسکونی‌مهر نیمه‌کاره (با حداقل 70 درصد پیشرفت ‌فیزیکی ساخت) پیشنهاد شده، تا پیش‌خریدار دومی بتواند با خرید امتیاز از پیش‌خریدار اولی، متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شود. در گام سوم نیز، قرار است مالکیت صاحبان مسکن‌مهر، با انتقال مالکیت زمین ‌99 ساله از دولت، کامل شود.

در این زمینه مدیرعامل شرکت عمران پردیس هم اشاره نمود که نباید مانع خرید و فروش واحدهای مسکن مهر شد چرا که در این صورت، معاملات غیر قانونی رواج می‌یابد، اما ایجاد ساختار حقوقی قبل از آزادسازی معاملات مسکن مهر نیز ضروری است.

هدایت دیگر مزیت آزادسازی معاملات مسکن مهر را برای آن دسته از متقاضیانی دانست که تاکنون توانسته‌اند بخشی از اقساط خود را پرداخت کنند و اکنون توان پرداخت مابقی اقساط را ندارند و با آزادسازی معاملات، می‌توانند با اندکی سود واحدهای خود را بفروشند.

البته بایستی اشاره نمود که با توجه به عدم نهایی شدن این مصوبات، همچنان مطابق اطلاعیه شماره 39 شرکت عمران پردیس نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر ممنوع است.

سیر صعودی قیمت مسکن مهر پردیس پس از اعلام آزادسازی معاملات
خبرگزاری های فارس و مهر در این زمینه با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته در دوره های گذشته بواسطه محدودیت قانونی خرید و فروش مسکن مهر، اشاره نمودند که خبر آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر اگر دارای محاسنی باشد ظاهرا بدون ایراد هم نخواهد بود چرا که مشاوران املاک فعال در شهر پردیس معتقدند با ابلاغ بخشنامه آزادی خرید و فروش مسکن مهر، قطعا قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

به گفته مشاوران املاک پردیس به فارس، در حال حاضر یک واحد مسکونی مهر کلید تحویل، تقریبا 80 متری با تمام امکانات به مبلغ حدود 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

*تأمین اعتبار برای تکمیل مسکن مهر کلید خورد/ سیف و طیب نیا وارد گود شدند
سرانجام دولت متوجه شد که برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر چاره ای به جزء تامین اعتبار نیست.برای این موضوع و رسمیت یافتن آن با برگزاری نشستی، علاوه بر حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیف رئیس کل بانک مرکزی، طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارائی و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

در این نشست همچنین چند طرح پیشنهادی ارائه شد و مقرر شد پس از بررسی‌های بیشتر در خصوص این طرح‌ها، نتایج حاصله ظرف روزهای آتی برای تایید و جمع بندی نهایی ارائه شود. طبق اخبار منتشره از این نشست، گویا افزایش تسهیلات مسکن مهر در این جلسه به صورت مستقیم مطرح نشده است اما احتمال دارد بعد از رسیدن به راهکارهای تامین اعتبار به این موضوع نیز رسیدگی شود.

شرکت عمران پردیس
شرکت عمران پردیس در هفته گذشته 2 اطلاعیه صادر نمود و از مدیرعامل این شرکت در این مدت چندین مصاحبه منتشر شد که در ادامه به اهم آنها اشاره شده است. همچنین در هفته گذشته با برگزاری مراسمی در این شرکت، مسئول حراست شركت عمران شهر جدید پردیس تغییر نمود و با حکم ریاست حراست شركت مادر تخصصی شهرهای جدید، نیک نژاد معارفه و سمیعی تقدیر شد. پردیسنما با توجه به سواستفاده های اخیر صورت گرفته از متقاضیان که اطلاعیه های شرکت عمران پردیس نیز بر آنها صحه می گذارد برای ایشان آرزوی توفیق می نماید.

در اطلاعیه شماره 38 شرکت عمران پردیس آمده است:

"با توجه به گزارش های متعدد متقاضیان محترم مبنی بر وجود افراد سودجو و متخلف که جهت انجام امور متداول مسکن مهر اقدام به اخذ وجه از متقاضیان و سوءاستفاده از عدم آگاهی ایشان نموده اند و نظر به این نکته که متاسفانه شناسایی افراد مذکور امکان پذیر نیست به اطلاع می رساند:

الف- ثبت نام مسکن مهر شهر جدید پردیس متوقف گردیده و ثبت نام جدید به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

ب- با توجه به تکمیل بودن ظرفیت ثبت نام امکان تایید فرم ج و افتتاح حساب جدید برای متقاضیان ثبت نام شده که فرم ج ایشان بررسی نشده وجود ندارد .

ج- تحویل قراردادهای پیش فروش امضا شده و اطلاع رسانی در خصوص روز و ساعت مراجعه جهت تحویل قراردادها صرفا از طریق همکاران شاغل در بخش تحویل قراردادها در کارگزاری مسکن مهر صورت می گیرد و در این فرآیند هیچگونه وجهی از متقاضی دریافت نمی گردد.
در صورت اعلام خلاف موارد فوق توسط هر فرد یا مجموعه قطعا افراد مذکور کلاه بردار بوده و این شرکت هیچگونه مسئولیت یا تعهدی در خصوص افراد فریب خورده و مغفول نخواهد داشت.

لطفا در صورت مشاهده موارد فوق سریعا به واحد حراست شرکت عمران مراجعه شود."


در اطلاعیه شماره 39 این شرکت نیز با تکرار موارد فوق اشاره شده است: " نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر، ممنوع می باشد. توصیه می گردد از انتقال و فروش امتیاز مسکن مهر خود، خودداری نمایید. بر این اساس هرگونه تبعات و عواقب ناشی از انجام این امر، متوجه فروشنده و خریدار می باشد. "

مهدی هدایت در مصاحبه خود با ایسنا در مورد زمان تحویل واحدهای مسکن مهر این شهر از افتتاح 3000 واحد مسکن مهر این شهر در فاز 3 تا پایان سال خبر داد و گفت: تحویل واحدهای مسکن مهر فاز نهم پردیس نیز از سال آینده آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: تحویل واحدهای مسکونی مهر با جدیت ادامه دارد و بر این اساس هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان دی‌ ماه واگذار می‌شود و همه تعهدات مسکن مهر این شهر تا سال 94 محقق خواهد شد.

به گفته هدایت فاز‌های 8 و 11 پردیس در حال ساخت هستند که تحویل این واحدها از ابتدای سال 93 آغاز می‌شود و تا پایان سال 94 ادامه دارد و متقاضیان باید توجه کنند که اولویت تحویل واحد‌های مسکن مهر در فاز‌های 8 و 11 براساس واریز مبلغ و ثبت‌نام متقاضیان است.

به گفته‌ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در فاز 11 این شهر 5000 واحد مسکونی در حال ساخت است که قرار است هر دو - سه ماه یکبار تعدادی از این واحد‌ها تحویل داده شود.

متقاضیان مسکن مهر
زمزمه های افزایش قیمت از سوی انبوه سازان با واکنش تند متقاضیان مسکن مهر پردیس روبرو شده است. مسکن مهر پردیس که رکورددار مقدار آورده در سطح کشور است و بالاترین افزایش را نسبت به سایر شهرها در سال گذشته تجربه کرد حالا با دو استدلال درصد پیشرفت اندک نسبت به سایر شهرها و ارزش افزوده بالا در لبه تیغ افزایش قیمت مجدد قرار گرفته است. متقاضیان با اعتراض به این وضعیت در حال برنامه ریزی جهت اقدام مناسب در زمان مقتضی می باشند.

در كارگزاری مسكن مهر در هفته گذشته متقاضیان فازهای مختلف برای انتخاب واحد فراخوانده شده بودند، اما در فاز 8 در هفته گذشته تعداد بیشتری از متقاضیان خبر انتخاب واحد خود را در تالارهای گفتگوی شهر پردیس در فضای مجازی اعلام نمودند. این انتخاب از شرکت هایی همچون گلپاد، عمران داراباد، تعاونی سیدالشهداء ، آسایش پارس کوشا ، خاک رستاپ، آذر گستر میانه ، پگاه تکنو ، نیلگون صفا ، صنعت برتر لیپار و ... صورت پذیرفت و تعداد محدودی از متقاضیان که مدت ها منتظر انتخاب واحد از این واحدها بودند، واحدهای خود را انتخاب نمودند.

با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از متقاضیان این فاز، مقدار مبلغ اعلامی برای انتخاب واحد را واریز نموده اند به نظر می رسد شرکت عمران صرفا واریز حداقل مبلغ برای انتخاب واحد و زمان ثبت سامانه را برای صدور دعوتنامه جایگزین روش مفصل اعلامی در اطلاعیه شمار 31 خود نموده است بگونه ایکه تعدادی از متقاضیان که ثبت سامانه ایشان تا 7 مردادماه 1391 در این فاز بوده است و مبلغ اعلامی را واریز نموده اند اعلام نموده اند که برایشان دعوتنامه انتخاب واحد صادر شده است.

اخبار شهر
در هفته گذشته مراسم عزاداری روز اربعین در شهر پردیس برگزار شد و با همت شهرداری پردیس نیز مراسم تعزیه خوانی در این شهر منعقد گردید. همچنین بسیج جامعه زنان شهرستان پردیس با همکاری شورای اسلامی شهر بومهن مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) را در مهدیه بومهن اجرا نمود.

با توجه به وضعیت نامطلوب خدمات بهداشتی در شهرستان پردیس و نبود برخی امکانات اساسی در این بخش، مهدی مهاجر در جلسه مشترک با سید حسن امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت،لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران حوزه انتخابی تهران،ضمن انتقاد از ارائه نا مطلوب خدمات بهداشتی در شهرستان پردیس از مسئولان فرا استانی خواستار توجه بیشتر به این منطقه شد.

وی در مورد نتایج این نشست گفت: از این جلسه نتایج خوبی عاید شهرستان می شود که میتوان به احداث یک بیمارستان دولتی در شهرستان، اختصاص یک دستگاه آمبولانس و برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت در فرمانداری پردیس اشاره کرد.

دیدار فرماندار پردیس با مدیرعامل شهرهای جدید نیز از دیگر خبرهای هفته گذشته بود. مهدی مهاجر در دیدار مهندس نریمان گفت: انتظار داریم شرکت عمران شهر پردیس به تعهدات خود در قبال مسکن مهر عمل کند



منبع خبر: پردیسنما
تاریخ خبر: 7 دیماه 1392

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 444
  • باردید دیروز : 417
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 3,616
  • بازدید ماه : 3,616
  • بازدید سال : 159,532
  • بازدید کلی : 5,237,207