loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1091 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

پیگیری های جام جم آنلاین نشان می دهد که مجموعه اقدامات صورت گرفته در مسکن مهر پردیس به گونه ای نیست که پرونده آن تا پایان امسال بسته شود.

خبرنگار جام جم آنلاین اخیرا سری به پردیس زد تا گزارشی از وضعیت مسکن مهر در این منطقه تهیه کند، در شرکت عمران پردیس کارمندان به سوالات تلنبار شده مراجعین پاسخ می دهند ، سوال ها بسیار است و قطعی سیستم ها به علت کندی اینترنت بر مشکلات افزوده است، برخی ازدیر شدن انتخاب واحد مسکونی اشان گلایه دارند ، برخی از نرسیدن پیش قراردادها و برخی از افزایش آورده ها گلایه مندند،اما یک سوال مشترک از سوی همه مطرح می شود و آنهم زمان دقیق تحویل واحد مسکونی است .
یکی از متقاضیان مسکن مهر فاز 8 پردیس به خبرنگار جام جم آنلاین می گوید : سال 91 برای فاز 8 ثبت نام کرده است و طبق قرارداد اعلام شده بود که تحویل واحدش 18 ماه دیگر خواهد بود اما از آن زمان با وجود واریز 41 میلیون تومان هنوز پاسخ درستی برای تحویل دقیق واحدش به او داده نمی شود .

کارمند باجه ای که به ثبت نام کنندگان فاز 8 پاسخ می دهد می گوید : افرادی که تا برج 8 سال 91 ثبت نام کرده اند و پولهای خود را طبق آنچه اعلام شده است واریز کرده اند به نوبت با توجه به زمان واریز و ثبت نام برای انعقاد قرارداد دعوت می شوند و ازپایان امسال تحویل فاز 8 آغاز می شود .

آقای دیگری که برگه ثبت نام فاز 9 در دستهایش است با لحنی گله مند از کارمند آنجا می پرسد بالاخره چه زمان واحدش را تحویل خواهد گرفت. وی می گوید : قرار بود واحدش را سال 91 تحویل دهند اما هنوز نداده اند . وی می افزاید تا کنون 18 میلیون تومان واریز کرده است و گفته شده که باید واریزی اش 21 میلیون تومان شود . به عقیده او طولانی شدن پروژه باعث شده است تا هزینه اضافه تری به بهانه تورم از مردم گرفته شود .

 

مردم همچنان در انتظار تماس تلفنی

فاز 9 مسکن مهر پردیس نیزاز جمله فازهایی است که گفته می شود 90 درصد پیشترفت فیزیکی داشته اما به دلیل نداشتن آب و برق واحد هایش قابل تحویل نیست.این فاز از جمله فازهایی است که به دلیل دوری از شهر پردیس مشکل زیربنایی بیشتری دارد.

آقای دیگری که برای فاز 11 ثبت نام کرده است کد ملی خود را برای اعلام وضعیت پروژه اش به متصدی باجه می دهد، وی که تاکنون26 میلیون تومان واریز کرده است ،پاسخ می شنود که واحدش درسامانه راه و شهرسازی تخصیص خورده است که خبری خوش برای او محسوب می شود ، اما وی باید در پایان کار واریزی اش را به مبلغ 39 میلیون و 750 هزارتومان برساند .

در شرکت عمران پردیس به همه مراجعینی که منتظر آمدن قراردادها و یا انتخاب واحد هایشان هستند گفته می شود که باید منتظر تماس باشند اما گویا عده ای از متقاضیان در فازهای 5- 11- 9 و 8 پردیس ماههاست در انتظارند که با آنها برای انتخاب واحد یا قراردادشان تماس گرفته شود اما طولانی شدن انتظار باعث شده که برای گرفتن پاسخی روشن حضوری به شرکت عمران پردیس مراجعه کنند .

مشاهده نزدیک ازبرخی فازها نشان می دهد که هنوز کارگران در سال جدید در پروژه ها خیلی فعال نشدند، برخی از کارشناسان تعطیلی پروژه ها را ناشی از نبود اعتبارات کافی و برخی ناشی از تعطیلات عید می دانند که هنوز کارگران به سرکار خود بازنگشته اند.

اما آنچه روشن است با توجه به 80 هزار واحدی که گفته می شود در شهر جدید پردیس هنوز به اتمام نرسیده اگر فرض کنیم یک کارگر برای هر واحد مشغول کار باشد باید 80 هزا ر کارگر برای اتمام پروژه هادر حال فعالیت باشند که چنین فضایی مشاهده نمی شود .

از پیمانکاران کارشکن مسکن مهرشکایت شود

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تاخیر تحویل واحد ها به جام جم آنلاین می گوید :پیشرفت قابل توجهی در پروژه مسکن مهر پردیس نمی بینم .تحویل واحدهای مسکن مهربر اساس وعده های وزیر راه و شهرسازی از سالی به سال دیگر موکول شده است. ابتدا قرار بود در نیمه دوم سال 93 اینکار صورت گیرد بعد به سال 94 و پس از آن به سال 95 وعده داده شد اما متاسفانه با روندی که این پروژه ها طی می کنند بعید می دانم پرونده مسکن مهر که تا پایان سال 95 اتمام آن وعده داده شده است به نتیجه برسد .

وی می افزاید : ما جلسات فراوانی با فرمانداری ، استانداری ، شرکت ها ی زیر ساخت ، وزارتخانه و.. داشتیم و همگی قول دادند که در سال 94حدود 12 هزار و 500 واحد تحویل دهند یعنی 8 هزارواحد درپرند و 4 هزار تا در پردیس اما هنوز خبری نیست و بر این باورم که دلیل دیر کرد آن بحث عدم تامین بودجه نیست بلکه مشکل مدیریتی است و نظارت ها و پیگیری ها ضعیف است .

به گفته این نماینده مجلس در بحث اتمام پروژه ها شرکت های سازنده نبود زیر ساخت ها و اعتبار را بهانه می کنند ، شرکت زیر ساخت نیز می گوید ابتدا واحد ها تکمیل شود . این درحالیست که شرکت های پیمانکار مبالغ خود را دریافت کرده اند و طبق تعهدات باید واحد ها را تکمیل و تحویل دهند و در این رابطه شرکت عمران می تواند از پیمانکاران شکایت کند اما متاسفانه در این زمینه اراده جدی از سوی دولت وجود ندارد.
وی می گوید : پولها داده شده است اما اگر به مردم گفته شود که کلید را تحویل می دهیم اما این مقدار هزینه اضافه شده ، بسیاری ازمردم حاضرند پرداخت کنند اما اراده ای برای تکمیل مسکن وجودندارد .

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید می کند ،شرکت های پیمانکار اگر براساس تعهداتی که داده اند واحد ها را تکمیل نکنند ما یک متولی به نام شرکت شهرک های جدید داریم که می تواند از پیمانکاران که کارشکنی می کنند شکایت کند که در ازاء پولی که دریافت کرده اند به تعهدات خود پایبند نبوده اند .

خسروی بر این باور است که برای حل مشکلات باید جلساتی جدی در خود شهرهای جدید با حضور جدی دولت برگزار و مشکلات و موانع مشخص و رسیدگی شود .

این نماینده مجلس می گوید :ما در سال گذشته به وزارتخانه این اجازه را دادیم و قانون دائمی کردیم که زمینها ، بخش های تجاری و فرهنگی و ورزشی را بفروشند و درآمدهایش را درهمان شهر خرج کنند و دستشان را در این راه باز گذاشتیم .

وی می افزاید : اگرمنابع باز هم کافی نبود می توانند پیشنهادات خود را مطرح کنند و حاضریم آنها را هم بررسی کنیم اما متاسفانه پیشنهادی از سوی این دوستان ندیدیم ضمن اینکه روند کار بسیارکند است و با این روند بعید است که سال 95 پرونده مسکن مهر بسته شود .

واگذاری 4500 در اردیبهشت ماه

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تامین نشدن خدمات زیربنایی را از دلایل کند بودن واگذاری‌ها می داند ، وی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام می کند که سال گذشته در استان تهران در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، ۵۰ هزار واحد واگذار شده است و در شهرهای جدید در شهر پرند در۲ نوبت در مجموع ۱۶ هزار واحد واگذار شده است ، در شهر جدید اندیشه ۲۸۰۰ هزار واحد افتتاح شده است ، در پردیس قرار بود ۴۵۰۰ واحد واگذار شود که تحقق نیافت و اردیبهشت ماه واگذار خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهرمی افزاید: با امضای وزیر راه و شهرسازی فهرست طرح های مشکل دار به آقای اژه ای می رسد تا رسیدگی شود و امیدواریم بخش عمده ای از مسکن مهر را امسال واگذار کنیم. به گفته مهرآبادی پروژه های فاقد مشکل بلامعارض امسال به اتمام خواهد رسید.

با توجه به اینکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند که هیچ واحدی قبل از تکمیل امور زیربنایی و و امکانات خدماتی و شهری واگذار نمی شود امید می رود با عزم و اراده ای جدی در این زمینه حداقل پروژهایی که امکان دسترسی اشان به امکانات شهری نزدیک تر است تا پایان سال تکمیل وطبق وعده های داده شده واحد ها به مردم تحویل داده شود .

منبع : جام جم آنلاین
تاریخ خبر : ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 281
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 519
  • باردید دیروز : 417
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 3,691
  • بازدید ماه : 3,691
  • بازدید سال : 159,607
  • بازدید کلی : 5,237,282