loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1851 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (1)
شرکت عمران شهر جدید پردیس با ارسال جوابیه ای در واکنش به یک خبر منتشر شده در سایت شاسا درباره وضعیت مسکن مهر شهر جدید پردیس توضیحات مبسوطی ارایه نموده است.

 

اصل جوابیه ارسالی شرکت عمران پردیس به سایت شاسا به شرح زیر می باشد.

مدیریت محترم سایت شاسا
با سلام؛
در ارتباط با خبر درج شده در آن وب سایت به شماره خبر 164576 مورخ 27/7/1392 با عنوان "اقدامات مبهم شرکت عمران پردیس"، به پیوست و برای استحضار افکار عمومی جوابیه زیر ارائه می گردد.
شایسته است که که در راستای تنویر افکار متقاضیان محترم مسکن مهر شهر جدید پردیس و بر اساس قوانین مطبوعاتی، این جوابیه را در همان صفحه ای که خبر فوق الاشاره درج شده بود، منعکس نمایید.


1- در مورد مطلب اول قید شده در خبر مذکور در مورد این موضوع که پیشتر مقرر بوده متقاضیان محترم مسکن مهر شهر جدید پردیس برای انعقاد قرارداد 90% مبلغ پروژه خود را پرداخت نمایند که این مبلغ برای فاز 11، 000ر000ر250 ریال و برای فاز 8، 000ر000ر360 ریال بوده و هم اکنون در اطلاعیه های این شرکت این مبلغ معادل 70% قید شده و اینکه ممکن است این موضوع به دلیل افزایش جدید در قیمت های مسکن مهر باشد، این شرکت ضمن تکذیب اکید افزایش مجدد قیمت ها در مسکن مهر شهر جدید پردیس، اعلام می دارد که زمان اطلاعیه قبلی شرکت عمران که مبتنی بر گفته های معاون وزیر اسبق راه و شهرسازی جناب آقای مهندس لطفی زاده بوده، اوایل خردادماه سال جاری است که قیمت آورده تمام شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در آن زمان برای فاز 11، حدود 000ر000ر280 ریال و برای فاز 8 حدود 000ر000ر400 ریال بود که درست اندکی بعد از این موضوع و بر اساس تصمیمات گرفته شده در سطح وزارت راه و شهرسازی که مهم ترین آن، انجام بخش اعظمی از زیرساخت ها توسط وزارت راه و شهرسازی و با آورده متقاضیان محترم مسکن مهر می باشد، قیمت واحدهای پروژ های فوق افزایشی بین 000ر000ر30 ریال تا 000ر000ر60 ریال داشت که این موضوع از طریق رسان های عمومی و به کررات به استحضار متقاضیان محترم مسکن مهر رسید. منتها در مورد میزان آورده متقاضیان تا زمان انعقاد قرارداد مقرر گردید که رقم های پیشین اعلام شده در مورد میزان آورده متقاضیان تا زمان انتخاب واحد تغییری نداشته باشد که در نتیجه این موضوع منجر به این شده که برای یک واحد کوزو که قیمت نهایی آن حدود 000ر000ر360 ریال برآورد شده است، آورده متقاضی برای انتخاب واحد 000ر000ر250 ریال و معادل 70% قیمت جدید باشد و به همین شکل برای واحد مسکونی مهر در فاز 8 شهر جدید پردیس، آورده متقاضی تا زمان انعقاد قرارداد، 000ر000ر360 ریال که حدوداً معادل 70% قیمت تمام شده یک واحد در فاز 8 که چیزی نزدیک به 000ر000ر450 ریال می شود تعیین گردد و این تبدیل 90% به 70% از این موضوع ناشی می شود.
2- در مورد موضوع دوم بیان شده در مورد ملکی بودن یا 99 ساله بودن واحدهای مسکن مهر، همانطور که متقاضیان محترم مسکن مهر استحضار دارند، فرم های ثبت نام مسکن مهر در کل کشور متحد الشکل بوده و اینکه متقاضی در فرم ثبت نام خود اعلام می دارد که متقاضی مسکن مهر 99 ساله یا ملکی است، این موضوع نه به عنوان تایید حتمی اینکه به متقاضی واحدی که در فرم ثبت نام درخواست کرده تحویل داده خواهد شد، بلکه بستری است به منظور ساماندهی متقاضیان و شناختن علایق ایشان و برنامه ریزی بهتر برای این موضوع، و لذا مسئولین وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید پردیس از روز اول اعلام داشته اند که هیچ تعهدی مبنی بر اینکه واحدی که به متقاضی تحویل می دهند منطبق با درخواست متقاضی در فرم ثبت نام دارد را نداده و نخواهند داد. و اما در مورد اینکه خواننده محترم آن سایت اعلام داشته اگر کلیه هزینه زیرساخت ها توسط متقاضی تامین می گردد، چرا دولت اصرار به مالکیت این زمین ها دارد، این موضوع از نظر این شرکت موضوعی غیرقابل توجیه است. موضوع گرفتن هزینه از متقاضیان برای ایجاد زیرساخت های لازم مانند آب، فاضلاب و گاز و ... یک موضوع است و بحث تملک اراضی و موضوع مالکیت آن موضوع دیگری. همانطور که می دانید بخش اعظمی از اراضی مسکن مهر زمین هایی بوده که دارای معارض بوده اند که دولت برای آزاد سازی آن اراضی، مبالغ بسیار سنگینی را به مالکین اولیه آن پرداخت نموده است و اگر مقرر شود که برخی پروژه های مسکن مهر را به جای حالت 99 ساله، به صورت ملکی به متقاضیان تحویل داده شود و متعاقب آن قیمت زمین از متقاضیان اخذ گردد، بار مالی بزرگی بر دوش متقاضیان محترم تحمیل خواهد شد. برای مثال در پروژه کوزو اگر قرار باشد واحدها از 99 ساله به ملکی تبدیل شوند متقاضیان محترم می بایست به ازای هر واحد مسکونی رقمی نزدیک به 000ر000ر200 ریال را پرداخت نمایند که قطعاً این موضوع با اهداف اولیه مسکن مهر در خصوص ارائه مسکن ارزان قیمت در تعارض خواهد بود.
3- در مورد اینکه در خبر مورد اشاره ذکر شده است که پاره ای از مشکلات به واسطه عدم انعقاد قرارداد با متقاضیان محترم مسکن مهر ایجاد شده است، این شرکت ضمن تکذیب شدید این موضوع اعلام می دارد که انعقاد قرارداد با متقاضیانی که چه از لحاظ پرداخت مبلغ و چه از لحاظ زمان ثبت نام در اولویت قرار دارند، از اوسط بهار امسال شروع شده و جز در در دو مقطع، یکی به مدت 5 روز و آن هم به خاطر تعمیرات ساختمان های سوله های مدیریت مسکن مهر و یکی به مدت حدود 25 روز و فقط مخصوص به فاز 8 به خاطر تجمیع واحدها، انتخاب واحد به صورت مستمر ادامه داشته است. منتها می بایست این موضوع را در نظر گرفت که با توجه به حساسیت موضوع انتخاب واحد و اینکه بعد از انتخاب واحد توسط متقاضی، دیگر امکان تغییر آن به هیچ وجه وجود ندارد و همچنین با استناد به فضای محدود در اختیار این شرکت همچنین ظرفیت محدود ظرفیت نیروی انسانی، این شرکت سعی نموده است که نظارت و دقت را بر سرعت ترجیح دهد و به همین دلیل در هر روز فقط از تعداد محدودی از متقاضیان محترم برای انتخاب واحد دعوت می شود که این موضوع، قطعاً این موضوع کمی پروسه انتخاب واحد را زمان بر می نماید. منتهی باید اعلام داشت که در این خصوص، هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و هرگونه صحبت های حاشه های در این خصوص از نظر این شرکت، صرفاً تشویش اذهان عمومی تلقی می گردد.
در پایان این شرکت اعلام می دارد که توقع این شرکت از کلیه اصحاب رسانه این است که در چیدمان مطالب وب سایت خود دقت بیشتری نموده و صرفاً با اظهارات یکی متقاضی محترم، موجبات تشویش اذهان عمومی و نگرانی متقاضیان محترم مسکن مهر را فراهم نیاورند.

سایت شاسا ضمن تشکر از پاسخ شرکت عمران شهر جدید پردیس به اطلاع می رساند مسلما دغدغه متقاضیان مسکن مهر پردیس نیازمند اطلاع رسانی جامع ،  کامل و به موقع مسئولین می باشد ولی متاسفانه اخبار ضد و نقیض و غیررسمی منتشر شده حول و حوش مسکن مهر پردیس و تغییرات قیمتی و مدیریتی، موجب سردرگمی متقاضیان شده است که شایسته است به این موضوع توجه بیشتری شود تا از بازار شایعات و حواشی این طرح عظیم ملی کاسته شود.

درباره دوخط پایانی جوابیه شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز به اطلاع می رسد که به صرف اعلام اینکه این فقط مشکل یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس است، نمی توان از مشکلات مشابه دیگران چشم پوشی کرد در حالی که بر اساس اطلاعات رسیده به سایت شاسا معتقدیم این مشکل مسئله جدی زندگی بسیاری از افراد متقاضی مسکن مهر پردیس می باشد که بعضا نظرات خود را در ذیل اخبار منتشر شده درباره مسکن مهر پردیس اعلام می نمایند این در حالی است که برخی از متقاضیان کلا امکان هیچ دسترسی و ارتباطی با مسئولین را ندارند. صد البته مردم از مسئولین دلسوز و پیگیر حقوق خویش کمال تشکر را دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مهرداد در تاریخ 1392/09/13 و 14:04 دقیقه ارسال شده است

رسماً هرچی داری باید بدی به آقایون و تازه 30 میلیون تومان هم بدهکاریم این جالب بالاخره معنی مسکن ارزان هم مشخص شد .شکلکشکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 295
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 572
  • باردید دیروز : 417
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 3,744
  • بازدید ماه : 3,744
  • بازدید سال : 159,660
  • بازدید کلی : 5,237,335